BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

L I V E with no EXCUSES and L O V E with no REGRETS.

Dad's lil girl

My Photo
Kuala Lumpur, muslim, Malaysia
View my complete profile

Followers

Apr 29, 2012

merah on SUNDAY

working on Sunday
damn boring.
so sleepy face 
no make- up
butttt....lipstick is a MUST
:)


astro bella / saluran 132

hello..
lame x update belog saye nih..
i've had enjoyed my holidays last week.
weehuuuu...


new entry is about astro bella punye cite
saluran 132

one of me and hzemate nye favor : MAGKARIBAL a.k.a RIVALS
and also FISH PORT PRINCESS
seriusly cerita Philippine TV ni mmg best gile..
kalah NADA CINTA..bahahaa
the pelakon2 sooooo gojes and ensemsss...
the lipstics also soooo MERAH uuu...i loikeee
ngegeee








Apr 18, 2012

Kamal Atartuk di Turki

perkara2 yg dihalalkn oleh beliau:

1. Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt/ROK
2. Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tie dan topi (sesuai dengan kehendak barat)
3. Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di sebuah parti umum yang pertama di Ankara.
4. Beliau pernah menegaskan bahawa "negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden"
5. Menggalakkan minum arak secara terbuka.
6. Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki
7. Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.
8. Mengambil arkitek-arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya di seluruh bandar Turki.
9. Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan
10. Agama Islam juga di buang sebagai Agama Rasmi negara.
11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan
12. Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang barat.
13. Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja.
14. Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah.
15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.
16. Membatalkan undang-undang waris, faraid secara Islam
17. Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.
18. Menganggap dirinya Tuhan sama seperti Firaun.

Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya "siapa tuhan dan dimana tuhan tinggal?". Oleh kerana takut, askar tersebut menjawab 'Kamal Atartuk adalah tuhan". Beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.


KEMATIAN KAMAL ATARTUK YANG MENYEKSAKAN

Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia.


Antaranya ialah:

1. Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki di mana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.
2. Sakit jantung
3. Penyakit darah tinggi
4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24jam.

Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau. Maha suci Allah, buat macam mana pun rasa panas tak hilang-hilang. Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggung jawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk. Allah itu Maha Besar, panasnya tak juga hilang! Pada 26 September 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas dan sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.
Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau. Mayat ini diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya.
Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (saya tak dapat nak bayangkan bagaimana tanah tidak menerimanya). Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke alam muzium yang diberi nama Etna Grafi (kalau tak silap dengar) Ankara selama 15 tahun (sehingga tahun 1953).
Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan mar-mar beratnya 44 ton. Mayatnya ditanam di celah-celah batu mar-mar.
Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa "jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk!"
Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui.

kejam....

IPOH: Kematian bayi lelaki berusia dua minggu melaporkan akibat dipijak bapanya di Taman Bernam Jaya, Tanjung Malim pada Khamis lalu disahkan polis berpunca akibat patah tulang rusuk dan tempurung kepalanya hancur.

Sumber polis berkata, hasil laporan bedah siasat pakar patalogi Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), Ipoh, di sini, mendapati selain dipijak bapanya, bayi malang itu turut dihumban ke dinding.
Menurutnya, mangsa dipercayai dihentak atau dihumban ke dinding oleh bapa kandungnya sendiri yang dikatakan berada dalam keadaan mabuk.
“Mangsa mati dalam keadaan terseksa apabila tengkoraknya hancur. Ada kemungkinan kepala mangsa dihentam sekuat hati pada objek keras hingga menyebabkan tengkoraknya pecah.
“Doktor yang melakukan bedah siasat turut menemui kepingan dan cebisan tengkorak mangsa yang sudah pecah. Selain itu, tulang rusuk mangsa juga patah dipercayai akibat dipijak bapanya“ katanya.






ni keratan akhbar harini...
korg boley imagine x bagaimane perasaan bby tu?
masyaAllah...sanggup ayah sendri melakukan sedemikian kt bby die sndri.
kejam sungguh manusia ni...

Apr 11, 2012

sedarkah kita....

gegaran yg terjadi pd petang tadi telah membuat kita tersedar dr lamunan.
ya...kejadian yg pernah berlaku pada 2004 telah berlaku kembali.
sblm ni i x pernah hadapinya...kekdg tu terpikir, macam mane rase gegaran bile berada dalam bangunan.
kali ni, hari ni...11/04/2012 berlaku gegaran yg tak disangka2.
pengalaman yg menakutkan i dan rakan2 lain.
mmg kecoh tadi oggay.

---------------------------------------------------
info utk anda:
Gempa Bumi Aceh 8.9 Magnitud

Amaran Tsunami Dikeluarkan Indonesia - Susulan gegaran kuat berskala 8.9 yang mengegar wilayah barat Aceh , Indonesia mengeluarkan amaran tsunami.Gegaran turut dirasai gegaran di Malaysia, Singapura, Thailand dan India.Menurut laporan bangunan tinggi di Malaysia merasai gegaran lebih kurang seminit.


Selain Indonesia yang mengeluarkan amaran tsunami , Thailand dan India turut mengeluarkan amaran tsunami.Badan Pemantau Geologi Amerika Syarikat (AS), berkata, gempa bumi yang berpusat kira-kira 33 kilometer di dasar laut, berlaku kira-kira 495 kilometer dari Banda Aceh.
---------------------------------------------------





bile on FB je tadi...macam2 status update mngenai Gempa Bumi kat Acheh.
Nahuzubillah.
berderau darah i bace post2 dr rakan2..
ade yg upload gambar dkt Acheh..air laut kat Thailand.

di jangka dlm beberapa minit ini Acheh akan mengalami mimpi ngeri lagi.
akan berlaku Tsunami disana.
dan beberapa jam lagi di negara2 seperti Thailand, Bangladesh...
turut di beri amaran kepada penduduk malaysia di Penang dan PD.

sama2lah kita berdoa kepada Allah supaya dijauhkan dr bencana2 ini.

#prayforALL - pray forWORLD.

gegaran melanda...

hello RABU..
hello everybody...
just nk g taw tadi kat office lebih krg pukul 4.00(++) ptg tadi ade gegaran kat sini.
goyang pale mak nih nok..
igt kan i sorang je rase..upenya kalut satu office pon turur merasai perkara yg same.
menurut sumber dr www.yekew.blogspot ade gempa bumi di sumatera..
tatau la beno ke idok..
nnti mlm tengok buletin utama k...


daaaa

Apr 5, 2012

fakta ttg WANITA






1.Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.


2.Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.


3.Wanita susah untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayangi (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).


4.Jika seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika itu dia sedang bersama dengan lelaki lain.


5.Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!


6.Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.


7.Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar dengannya karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.


8.Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia secara perlahan-lahan.


9.Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.


10.Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna.


11.Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.


12.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak kerana gembira dan tak sampai sepuluh minit, semua kawan-kawannya akan mengetahui berita tersebut.


13.Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.
 14.Jika kamu menyukai seorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu lebih dalam.


15.Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia karena dia memang tak berminat denganmu.


16.Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.


17.Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!


18.Setelah seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya mengapa aku tidak bertemu lelaki ini lebih awal.


19.Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, bacalah buku-buku cinta.


20.Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.


21.Bekas kekasihnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat yang teristimewa di hatinya!!


22.Satu ucapan 'Hai' saja sudah cukup menceriakan harinya.


23.Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.


24.Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk memikat kawan mereka yang lebih cantik.


25.Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.


26.Semua wanita menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.


27.Senjata wanita adalah airmata!!


28.Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantik). Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.


29.Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang memberi perhatian padanya dan baik terhadapnya.
So, kalau ingin memikat wanita pandai-pandailah.


30.Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang mereka inginkan hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

no title

just nak update entry baru dgn post beberape keping gambar bersama.
nak tengok lah..


:)




burger yg paling sedap dekat AU2.
terletak di seblah petronas AU2..
nama stall burger ni NINETYNINE kiosk.




ini bby irfan saye.
die majuk time ni sbb kene marah ngn saye.
heyyppp...nape nakal2?


this is my best shot ever.
pic ni snap lepas lovie nyanyi lagu
" talking to the moon"



my best house-mate ever.
layan dorang ni smp kepagi smp cramp pewutt hahaha
luf u guys sooooo muchhh

 late dinner
tempat wajib sbb dessert kene ade.

our brunch 05/04/2012
nom nom nommm







and quote for today:



"You only live once, but if you do it right, once is enough."



-- Mae West

Apr 1, 2012

late dinner...

hello bloggers.
happy earth hour and eppy weekend uolls.
830pm, all the lights at office was shut off until 930pm.
berkerja hanya berpandukan LAMPU pc...cool izzit?!
so hw u guys celeb the Earth Hour's day?
sokonglah apa yg kite wat nih...baik utk semua :)
hell yeah!!




so after work, me and puaka2 sekalian went to KL.
then we had a late dinner kat Kg. Baru..HR Steak House.
slalunye bile i dtg sini layanan elok jek..but tat night the service so damn bad. erhhhh tension i...
but ape2 pon makan ttp makan.
my recommendation : Lamp Chop. nom nom nommmm...




 me and nanis enjoyed our meals. Lamp Chop with watermelon juice. heavenly :)

he showed his tired face. macam die sorg je yg keje kan. dang!!

ehemm ehemmm sweet kan kan kan???

si selenge with si sengal

 
sengal a.k.a miza

 
dak kecik tu nantoks. nak tido konon!!







- sekian -